Home > Blog > Ile kosztuje aborcja?
1.06.2022

Ile kosztuje aborcja?

Ile kosztuje aborcja obok kosztów pieniężnych? Co jakiś czas przez świat mediów przetacza się żywa dyskusja dotycząca aborcji oraz jej kosztów. O ile zwolennicy i przeciwnicy rozmawiają o finansach, to tak naprawdę mało kto wspomina o kosztach emocjonalnych i zdrowotnych, które także ponoszą kobiety decydujące się na zabieg.

Niekiedy zabiegowi przerwania ciąży towarzyszy także odpowiedzialność karna, ponieważ nie we wszystkich krajach i nie w każdym przypadku aborcja jest legalna. Zobacz, gdzie można usunąć bezpiecznie ciążę, jak to zrobić i ile kosztuje aborcja.

Metody aborcji

Istnieją różne metody aborcji i zależą w dużej mierze od czasu zaawansowania ciąży, a także stanu pacjentki. Przeważnie po 12 tygodniu ciąży aborcja farmakologiczna nie jest już możliwa, gdyż naraża kobietę na duże ryzyko powikłań.

Wtedy przy usunięciu ciąży wykorzystuje się technikę przerwania ciąży w znieczuleniu ogólnym. Czytaj dalej, zaraz ten temat rozwiniemy.

Tabletki wczesnoporonne

Usunięcie ciąży do 12 tygodnia ciąży, może nastąpić przy użyciu tabletek poronnych. Tabletki poronne to przebadana metoda, a sam zabieg usunięcia ciąży może odbyć się nawet w domu.

Aborcja farmakologiczna jest to legalna metoda usunięcia ciąży we wielu krajach. W Niemczech i Czechach można taki rodzaj aborcji przeprowadzić nawet na życzenie bez podawania żadnej przyczyny.

Zabieg usunięcia ciąży wykonywany operacyjnie

Legalna aborcja, to także zabieg usunięcia ciąży metodą chirurgiczną. Aborcja w Polsce z wykorzystaniem metod operacyjnych przeprowadzana zostaje wyłącznie ze wskazań medycznych.

Inaczej sprawa się ma za granicą, gdzie aborcja chirurgiczna może być przeprowadzona z powodów ekonomicznych lub zdarzeń losowych. Do zabiegów mechanicznych należy także aborcja próżniowa, która polega na usunięciu zawartości twojej macicy poprzez ssawkę. Po przeprowadzonej aborcji możesz doświadczyć kilkudniowego krwawienia, podobnego do miesiączki.

Ile kosztuje aborcja chirurgiczna?

Chirurgiczna aborcja w Polsce to koszt rzędu nawet 10 tys. złotych. Jeśli chodzi o koszty za granicą, to wyglądają one bardzo podobnie. Zabieg usuwania ciąży w ten sposób jest trudny i ryzykowny, a lekarz spodziewa się ewentualnych skutków niepożądanych.

Przerywanie ciąży poprzez zabieg w procesie nielegalnej aborcji może nieść za sobą nie tylko bolesne skutki uboczne, ale także śmierć z powodu źle przeprowadzonej procedury. Nielegalna aborcja jest zagrożeniem dla życia kobiety, dlatego jeśli szukasz pomocy, skorzystaj z organizacji działających na rzecz kobiet, a dowiesz się, gdzie wykonać aborcję mechaniczną legalnie, a nawet za darmo.

Aborcja farmakologiczna — koszty

Koszt aborcji farmakologicznej jest dużo niższy od kosztów zabiegu chirurgicznego. Średni koszt aborcji farmakologicznej w Europie wynosi od 500 zł do 2 tysięcy. W zabiegach aborcji z użyciem tabletek poronnych liczy się czas, który ma największe znaczenie dla zdrowia kobiety.

Aborcje medyczne dokonuje się na całym świecie i we większości krajów nie ma potrzeby podawania przyczyny przy chęci terminacji aż do 12 tygodnia ciąży. Kobiety, które chcą wykonać zabieg aborcji, zobligowane są wyłącznie do wizyty u lekarza, by móc skorzystać z pomocy tabletek wczesnoporonnych. Aborcje farmakologiczne bowiem na wczesnym etapie do dwunastego tygodnia ciąży, nie stanowią zagrożenia dla życia kobiety przy terminacji.

Do którego tygodnia ciąży można dokonać aborcji?

W obecnym stanie prawnym we większości państw legalnej aborcji można dokonać zawsze, kiedy ciąża stanowi zagrożenie dla życia kobiety.

W wyniku częstych groźnych powikłań związanych z usunięciem płodu podczas usuwania ciąży, aborcję należy przeprowadzić stosunkowo wcześnie, ponieważ zabieg taki jest z natury mniej powikłany.

Jak długo trwa zabieg aborcji?

Jak wygląda aborcja? Długość czasu terminacji ciąży zależy od wyboru metody, które powodują poronienie. Każda kobieta powinna przejść wcześniejszą konsultację lekarską, by zakwalifikować się na odpowiednią technikę zabiegu.

Aborcja farmakologiczna jest stosunkowo szybką metodą, jeśli jesteś we wczesnym etapie ciąży. Może potrwać do kilku godzin.

Zabieg przerwania ciąży przy użyciu tabletek poronnych jest nieco bardziej skomplikowany, ponieważ składa się z 2 faz. 1 etap to przyjęcie środków doustnych, które zatrzymają rozwój ciąży, w drugim etapie natomiast do macicy kobiety wprowadza się środek, który ma spowodować usunięcie jej zawartości.

Zabieg chirurgiczny, jeśli nie będzie powikłany, może trwać około 10 minut. Najwięcej czasu zajmuje przygotowanie kobiety do zabiegu.

Czy przerwanie ciąży jest bolesne?

To, czy i jak kobieta odczuwa ból podczas aborcji, jest sprawą bardzo indywidualną. Jedne panie mówią, że aborcja farmakologiczna nie bolała bardziej, niż miesiączka, inne kobiety mają zupełnie różne doświadczenia.

Z aborcją w ogóle wiążą się skurcze i potencjalny ból wynika głównie z tego czynnika. Wszelkie środki mające na celu terminację ciąży, prowokują obkurczanie na szyjkę macicy, więc trzeba liczyć się z ryzykiem wystąpienia skurczy o mocy skurczów porodowych.

Czy usunięcie ciąży jest bezpieczne?

Tak, usuwanie ciąży jest bezpiecznie, o ile aborcja zostanie wykonana legalnie w gabinecie lekarza lub klinice. Powikłania i ryzyko śmierci wzrasta zawsze tam, gdzie brakuje dostępu do legalnej aborcji, a kobiety zmuszone są do korzystania z usług pseudo lekarzy na czarnym rynku.

Gdzie legalnie usunąć ciążę?

Jeśli nie możesz legalnie usunąć ciąży w Polsce, zawsze masz możliwość wykonania zabiegu zupełnie legalnie w Czechach i w Niemczech. Te dwa kraje bardzo sprzyjają pacjentkom z Polski, do tego stopnia, że konsultanci mówią w języku polskim. Zadzwoń do kliniki i umów się na legalny zabieg, by nie ryzykować życiem.

Nasze ciała są naszymi ogrodami
– nasza wola to nasi ogrodnicy

William Szekspir